Jak przygotować skórę do opalania?

ręcznik plażowy

Pierwsze ciepłe wiosenne dni mamy już za sobą, dlatego czas pomyśleć o stopniowym i właściwym opalaniu skóry, gdyż z miesiąca na miesiąc temperatura będzie rosnąć. Świecące słońce daje nam nadzieję na piękną opaleniznę, jednak prezentacja powinna iść w parze z właściwym dbaniem o skórę. Co robić, żeby sobie nie zaszkodzić?

Jak przygotować się na piękną opaleniznę?

Ręcznik plażowy będzie używany już niedługo, jednak zanim zapadną pierwsze wakacyjne plany, trzeba dobrze przygotować skórę do ekspozycji na słońce. Zmiany powinny dotyczyć przede wszystkim diety, ale jednoczesne przestrzeganie kilku innych zaleceń, przyniesie bardzo dobre rezultaty i zapewni idealnie złotą skórę. Odsłonięcie ciała, które przez wiele miesięcy chowano pod ubraniami, może przynieść wiele niekorzystnych objawów, przede wszystkim w postaci oparzeń. Na skórze pojawiają się również plamy pigmentacyjne i podrażnienia. Dzięki czemu w pierwszych letnich miesiącach należy przede wszystkim schodzić ze słońca w godzinach od 11 do 15. Oprócz tego warto pamiętać o używaniu kremów z filtrem (najlepiej sprawdzą się produkty mineralne, dzięki czemu ochrona idzie w parze z właściwą pielęgnacją skóry). Bardzo ważne jest również odpowiednie nawadnianie skóry od środka, czyli picie dużych ilości wody. Ręcznik plażowy, czapka z daszkiem, okulary i filtr – to podstawowe wyposażenie w trakcie wiosennych oraz letnich dni.

Właściwa dieta ułatwia opalanie się – co należy jeść?

Kiedy ręcznik plażowy leży już w pogotowiu, należy również wprowadzić odpowiednie modyfikacje w diecie, gdyż ułatwi ona uzyskanie idealnego koloru skóry. Nie wystarczy miesiąc właściwego odżywiania, gdyż przez cały rok należy spożywać, jak największe ilości kolorowych warzyw oraz owoców. Jest to związane z występowaniem w nich sporych ilości oligoelemntów, cennych przeciwutleniaczy oraz witamin i minerałów. Dzięki nim skóra jest chroniona, ładnie się opala, a procesy starzenia opóźniają się w czasie.

W diecie nie może zabraknąć beta-karotenu, który ułatwia opalanie się na złoto-brązowy kolor, zamiast czerwoności i poparzeń. Należy spożywać jak najwięcej czerwonych warzyw, pomarańczy, marchewki oraz melonów. W dalszej kolejności warto przyjmować selen, który zaliczany jest do wspomnianych powyżej oligoelemtów. Ułatwia on przygotowanie skóry na częste kontakty z promieniami słonecznymi i jednocześnie odpowiada za jej ochronę. Można go znaleźć przede wszystkim w mięsie zarówno drobiowym, jak i czerwonym, orzechach brazylijskich, owocach morza oraz jajkach. Warto spożywać witaminę C, która chroni skórę, zmaga się ze starzeniem komórkowym i jednocześnie zapobiega powstawaniu wolnych rodników. Jedzmy więc jak najwięcej kiwi, truskawek, żurawiny, kapusty i papryki.